Dzień w Promyku
7.00 – 9.00 powitanie, podanie istotnych dla dziecka informacji; zabawy i gry rozbudzające i integrujące |
Witamy się z dzieckiem, zapraszamy do sali, pomagamy w dobrym rozpoczęciu dnia. Dzieci bawią się w kącikach zabaw lub przy stoliku, dzielą się swoimi nowymi wrażeniami. Pomagają przygotować pomoce do zabaw dydaktycznych. Biorą udział w zabawach integrujących. |
9.30 – 10.00 śniadanie |
Myjemy rączki po zabawie. Jemy kanapki z wędliną, serkiem i warzywami. Pani Renia dba o to, by było kolorowo, zdrowo i bez uczuleń. Zachęcamy się wzajemnie do jedzenia przypominając sobie o witaminkach i energii potrzebnej do dobrej zabawy. |
10.00 – 11.30 zajęcia dydaktyczno - wychowawcze |
Realizowane są w grupach wiekowych zgodnie z Programem Wychowania Przedszkolnego Promyka. W tym czasie naprzemiennie w mniejszych grupach, odbywają się zajęcia językowe (angielski w grupach 3-rzy,4-ro, 5-cio i 6-cio latkach i niemiecki w grupach 4-ro, 5-cio, i 6-cio latkach– na Grodzkiej). Umuzykalniamy się też na rytmice. Dbamy o kondycję fizyczną na gimnastyce ogólnorozwojowej z elementami korekty. |
11.15 – 11.30 drugie śniadanie |
Owoce, jogurt, lub kanapka – przekąski pozwalają utrzymać energię i zapał do zabawy. |
11.30 – 12.30 zabawy w przedszkolnym ogrodzie, na placu zabaw lub spacerki do Puszczy Bukowej (na Cynowej) |
Poszerzamy naszą edukację i umiejętności w kontakcie z naturą. Spacerujemy, biegamy, skaczemy, pod czujnym okiem naszych pań i przestrzegając zasad bezpieczeństwa. |
12.00 – 13.10 obiad dwudaniowy |
11.30 – 12.00 obiad w grupie 2 i 3 - latków (na Grodzkiej) 12.00 – 13.00 obiad dla starszych dzieci na Grodzkiej i dzieci na Nałkowskiej 12.20 – 13.10 obiad u przedszkolaków na Cynowej. Nasze potrawy przygotowywane są w czarodziejskim piecu, który gotuje tylko zdrową żywność. Po obiedzie wszyscy myjemy ząbki. |
13.00 – 14.00 odpoczynek poobiedni |
12.30 - 14.30 najmłodsze dzieci 2,5 i 3 latki odpoczywają na leżaczkach. Starsze dzieci wypoczywają przy relaksacyjnej muzyce, zajęciach wyciszających lub słuchając ulubionych bajek. |
14.00 – 15.00 zajęcia dodatkowe: językowe, muzyczne, logopedyczne; wspólne zabawy w grupie; pobyt w przedszkolnym ogrodzie |
Zajęcia edukacyjne wspierające rozwój w grupach o zbliżonych potrzebach i zainteresowaniach; Spacerujemy lub bawimy się na świeżym powietrzu; Dzieci proponują swoje zabawy i uczą się współdziałania z innymi. |
15.00 – 15.30 podwieczorek |
Ciasto lub pizza własnego wypieku, owoce, soki |
15.30 – 17.00 zabawy w sali lub na świeżym powietrzu |
Dzieci w zabawie spontanicznej doskonalą wcześniej nabyte umiejętności. Pobudzamy dzieci do podejmowania twórczej i samodzielnej aktywności; Jest to czas dla wzmacniania sympatii i przyjaźni dziecięcych. |
Do 17.00 Odbiór dzieci |
Nauczyciele informują krótko jak dzieciom minął dzień w przedszkolu. |