Dzień w Promyku
7.00 – 9.00 - powitanie, podanie istotnych dla dziecka informacji; zabawy i gry rozbudzające i integrujące |
Witamy się z dzieckiem, zapraszamy do sali, pomagamy w dobrym rozpoczęciu dnia. Dzieci bawią się w kącikach zabaw lub przy stoliku, dzielą się swoimi nowymi wrażeniami. Pomagają przygotować pomoce do zabaw dydaktycznych. Biorą udział w zabawach integrujących. |
9.00 – 9.30 - śniadanie |
Myjemy rączki po zabawie. Jemy kanapki z wędliną, serkiem i warzywami. Zachęcamy się wzajemnie do jedzenia przypominając sobie o witaminkach i energii potrzebnej do dobrej zabawy. |
9.30 – 11.30 - zajęcia dydaktyczno - wychowawcze |
Realizowane są w grupach wiekowych zgodnie z Programem Wychowania Przedszkolnego Promyka. W tym czasie odbywają się zajęcia językowe. Umuzykalniamy się na rytmice. Dbamy o kondycję fizyczną na gimnastyce ogólnorozwojowej z elementami korekty. |
11.15 – 11.30 - drugie śniadanie |
Owoce, jogurt, lub kanapka – przekąski pozwalają utrzymać energię i zapał do zabawy. |
11.30 – 12.30 - zabawy w przedszkolnym ogrodzie, na placu zabaw lub spacerki do Puszczy Bukowej (na Cynowej) |
Poszerzamy naszą edukację i umiejętności w kontakcie z naturą. Spacerujemy, biegamy, skaczemy, pod czujnym okiem naszych pań i przestrzegając zasad bezpieczeństwa. |
12.00 – 13.00 - obiad dwudaniowy |
Nasze potrawy przygotowywane są w czarodziejskim piecu, który gotuje tylko zdrową żywność. Po obiedzie wszyscy myjemy ząbki. |
13.00 – 14.00 - odpoczynek poobiedni |
12.30 - 14.30 najmłodsze dzieci odpoczywają na leżaczkach. Starsze dzieci wypoczywają przy relaksacyjnej muzyce, zajęciach wyciszających lub słuchając ulubionych bajek. |
14.00 – 15.00 - zajęcia dodatkowe: językowe, muzyczne, logopedyczne; wspólne zabawy w grupie; pobyt w przedszkolnym ogrodzie |
Zajęcia edukacyjne wspierające rozwój w grupach o zbliżonych potrzebach i zainteresowaniach. Spacerujemy lub bawimy się na świeżym powietrzu. Dzieci proponują swoje zabawy i uczą się współdziałania z innymi. |
15.00 – 15.30 - podwieczorek |
Ciasto lub pizza własnego wypieku, owoce, soki. |
15.30 – 17.00 - zabawy w sali lub na świeżym powietrzu |
Dzieci w zabawie spontanicznej doskonalą wcześniej nabyte umiejętności. Pobudzamy dzieci do podejmowania twórczej i samodzielnej aktywności. Jest to czas dla wzmacniania sympatii i przyjaźni dziecięcych. |
do 17.00 - odbiór dzieci |
Nauczyciele informują krótko jak dzieciom minął dzień w przedszkolu. |