Nr wpisu do ewidencji działalności oświatowej WESiT - I - 4332/20/99

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Są one wykorzystywane do zapisywania indywidualnych preferencji użytkownika, umożliwiają logowanie się do serwisu, pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki.

Promyk i terapeutyczna edukacja przedszkolaka

logo funduszeokpzoklogo ueok

 

Większa czcionka - kliknij!

 

Przedszkole Niepubliczne Promyk Helena Grzywacz realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich  "Przedszkole Niepubliczne Promyk - oddział terapeutyczny"

 

Celem projektu jest wsparcie terapeutyczne i pomoc dzieciom z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi w celu przygotowania ich do pełnego udziału w funkcjonowaniu w grupie rówieśników w środowisku przedszkolnym, oraz zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki w szkole. 

 

Naszą ofertę kierujemy do dzieci z rożnymi dysfunkcjami rozwojowymi, dbając o kompleksową i dostosowaną do indywidualnych potrzeb opiekę dla każdego dziecka. Grupy terapeutyczne i integracyjne stworzone zostały z myślą o dzieciach posiadających opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz orzeczenie o Potrzebie Kształcenia Specjalnego, u których podejrzewa się lub stwierdzono między innymi Zespół Aspergera, niepełnosprawność ruchową, w tym afazję motoryczną lub opóźniony rozwój psychoruchowy. Naszym celem jest przygotowanie dziecka do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie rówieśników (umiejętnie włączamy dzieci w środowisko przedszkolne) oraz zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kontynuowania edukacji szkolnej.

Zatrudnieni w naszej placówce specjaliści i terapeuci, tworzący zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sporządzają dopasowany do potrzeb i możliwości dziecka Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

W skład zespołu wchodzą:

  • pedagog specjalny,
  • psycholog,
  • logopeda,
  • surdopedagog,
  • tyflopedagog,
  • terapeuta integracji sensorycznej,
  • oligofrenopedagog,
  • socjoterapeuta.

Przebywając w grupie terapeutycznej, liczącej od 6 do 8 osób pod opieką dwóch wykwalifikowanych nauczycieli dzieci biorą udział w odpowiednio dobranych do ich potrzeb i możliwości zajęciach stymulacyjno-rozwojowych tj.:

  • indywidualne zajęcia z terapeutą (zajęcia rewalidacyjne i rehabilitacyjne),
  • zajęcia integracji sensorycznej,
  • zajęcia z logopedą,
  • terapia pedagogiczna,
  • zajęcia z psychologiem,
  • zajęcia integracyjne i uspołeczniające,
  • terapia ręki,
  • dogoterapia i arteterapia,
  • trapia Metodą W.Sherborne,
  • Metoda Knill'ów,
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.

Ponadto nasze przedszkole otacza pomocą psychologiczno – pedagogiczną wszystkie dzieci, które tego wymagają na różnych etapach rozwoju i przejawiają trudności w różnych obszarach.

Wszystkim rodzicom oferujemy również wsparcie w postaci spotkań informacyjnych i warsztatowych.