Promyk i terapeutyczna edukacja przedszkolaka
Przedszkole Niepubliczne Promyk Helena Grzywacz realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich "Przedszkole Niepubliczne Promyk - oddział terapeutyczny"
Celem projektu jest wsparcie terapeutyczne i pomoc dzieciom z różnymi dysfunkcjami rozwojowymi w celu przygotowania ich do pełnego udziału w funkcjonowaniu w grupie rówieśników w środowisku przedszkolnym, oraz zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki w szkole.
Naszą ofertę kierujemy do dzieci z rożnymi dysfunkcjami rozwojowymi, dbając o kompleksową i dostosowaną do indywidualnych potrzeb opiekę dla każdego dziecka. Grupy terapeutyczne i integracyjne stworzone zostały z myślą o dzieciach posiadających opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz orzeczenie o Potrzebie Kształcenia Specjalnego, u których podejrzewa się lub stwierdzono między innymi Zespół Aspergera, niepełnosprawność ruchową, w tym afazję motoryczną lub opóźniony rozwój psychoruchowy. Naszym celem jest przygotowanie dziecka do pełnego udziału i funkcjonowania w grupie rówieśników (umiejętnie włączamy dzieci w środowisko przedszkolne) oraz zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do kontynuowania edukacji szkolnej.
Zatrudnieni w naszej placówce specjaliści i terapeuci, tworzący zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sporządzają dopasowany do potrzeb i możliwości dziecka Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
W skład zespołu wchodzą:
- pedagog specjalny,
- psycholog,
- logopeda,
- surdopedagog,
- tyflopedagog,
- terapeuta integracji sensorycznej,
- oligofrenopedagog,
- socjoterapeuta.
Przebywając w grupie terapeutycznej, liczącej od 6 do 8 osób pod opieką dwóch wykwalifikowanych nauczycieli dzieci biorą udział w odpowiednio dobranych do ich potrzeb i możliwości zajęciach stymulacyjno-rozwojowych tj.:
- indywidualne zajęcia z terapeutą (zajęcia rewalidacyjne i rehabilitacyjne),
- zajęcia integracji sensorycznej,
- zajęcia z logopedą,
- terapia pedagogiczna,
- zajęcia z psychologiem,
- zajęcia integracyjne i uspołeczniające,
- terapia ręki,
- dogoterapia i arteterapia,
- trapia Metodą W.Sherborne,
- Metoda Knill'ów,
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Ponadto nasze przedszkole otacza pomocą psychologiczno – pedagogiczną wszystkie dzieci, które tego wymagają na różnych etapach rozwoju i przejawiają trudności w różnych obszarach.
Wszystkim rodzicom oferujemy również wsparcie w postaci spotkań informacyjnych i warsztatowych.